תפקידו של הקופירייטר הוגדר כבר בשנות ה30. הקופירייטר הוא אדם יצירתי בדרך כלל, הפועל בצורה עצמאית כפרילנסר או במשרד פרסום ומייצר רעיונות וטקסטים בתחום הפרסום.
הקופירייטר אחראי על כתיבת החומר הפרסומי, והוא אמון בעיקר על החשיבה היצירתית בצוות הפרסום שמעלה קמפיין פרסומי לאוויר. עם השנים רשת האינטרנט הולידה תחום המשלב בין יכולות הקופירייטר מבחינת יכולת ניסוח, וכיום אחד התפקידים של הקופירייטר הוא להשאיר את הגולש לזמן רב יותר באתר תוך סיוע לו למצוא את הדרוש לו באתר והכוונתו אל המקומות הדרושים לו תוך הבנת הקטגוריות השונות באתרי האינטרנט וברשתות החברתיות דרך חידוד מילים ושילוב מילות מפתח בטקסטים שיווקיים לצורך קידום אתרים במנועי החיפוש. בשנים האחרונות עם עליית האינטרנט הגיע המושג מיקרו קופי לתחום, אבל מהו מיקרו קופי?. הכנו עבורכם מבוא למיקרו קופי.
מהו מיקרו קופי?
מיקרו קופי הם טקסטים קצרים שיכולים להתקצר לפעמים עד מילה אחת. הטקסטים משובצים בנקודות שונות באתר או בתור אלמנט בדף נחיתה, טופס או כל מרכיב אחר, והם נועדו לסייע לגולשים למצוא מידע ולגלוש באתר. המיקרו קופי מסייע לגולש להתמצא באתר לבצע בו פעולות לבצע החלטות ומקל בסיטואציות מסוימות בהן הגולש אינו מתמצא באתר.כיצד משתלב המיקרו קופי באתר האינטרנט?
את המיקרו קופי משלבים באתר בצורה חכמה תוך ניסוי, תעייה ומחשבה אחר פעולות הגולש באתר. בוני האתר מנסים להבין ולחקות את המצבים בהם יתקל הגולש, והם מנסים לחזות כיצד יגיב הגולש במצבים שונים בהם ימצא באתר. המיקרו קופי תפקידו להקל על הגולש כאשר ישנם מצבים של חוסר הבנה, אי וודאות או בלבול. כאשר מצבים אלה מזוהים על ידי בוני האתר, נכנסת דרישה למיקרו קופי שיבנה טקסט שינחה את הגולש בצורה טובה אל מקום בו הוא יתמצא, ילחץ על הטקסט ויגיע למחוז חפצו.